katedra výtvarné výchovy pdf up
CZ | EN
  • KVV
    • O katedře
    • Pro studenty
    • Pro uchazeče
    • Předměty
    • Publikace
    • Galerie
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Mapa stránek
  • Projekty
    • IGA projekty
    • Vizuální komunikace
    • Basement Projekt
    • Bez názvu. Nedatováno.
    • International virtual conference 2020
    • Projekt IGA Umění ve veřejném prostoru
    • Inovace výtvarně-ped. oborů
    • VV ve světě souč. umění
    • Výzkumné projekty KVV
  • Kultura, Umění a Výchova
    Vizuální komunikace
  • Konference AKCE A REAKCE
  • Mezioborové studijní moduly
  • Semináře a konference
  • Publikace projektu
  • Konference Kultura, umění a výchova
  • Co vám v didaktice a pedagogice neřeknou
  • Řešitelé projektu
Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
Vás srdečně zve na mezinárodní odborný seminář

Vzdělávací obsah v muzejní edukaci
23 – 24 Duben 2014


 
Umělecké centrum UP, Univerzitní 3-5, Olomouc, Česká republika
Jednací jazyky: anglický, český, slovenský (tlumočení do/z aj zajištěno)

Konference se koná pod záštitou doc. Ing. Čestmíra Serafína, Dr., děkana Pedagogické fakulty UP

Mezinárodní seminář je zaměřen na řešení problému didaktického uchopení vzdělávacího obsahu v muzejní edukaci a dalších souvisejících problémů muzejní a galerijní pedagogiky. Zajímá nás, jaké obory lidské kultury se didakticky transformují do muzejní edukace a jakými způsoby se proces didaktické transformace v praxi realizuje. V pedagogice se tento problém označuje za problém didaktického zprostředkování učiva, lze jej však označit také za didaktické zjednodušení, redukci či rekonstrukci. V každém případě jde o klíčovou dovednost muzejního pedagoga, na níž závisí kvalita vzdělávacích programů muzea. Didaktické zprostředkování vzdělávacích obsahů je v muzeu ovlivněno nejen typem sbírkového fondu a podobou expozic, ale také zkušenostmi muzejních pedagogů a strategiemi, které v edukaci uplatňují, dále specifiky různých návštěvnických skupin a případnou návazností muzejní edukace na školní kurikulum.


Partner semináře




Keynote speakers

Karin Rottmann
Museumsdienst Köln
Studovala uměnovědu a germanistiku v Bonnu se závěrečnou 1. státní zkouškou; 2. státní zkouška v oblastním semináři Siegburg. Byla zaměstnána jako učitelka na různých školách v Bonnu, autorsky se podílela na  přípravě školních učebnic pro nakladatelství Klett a pracovala na volné noze jako muzejní pedagožka v Kunstmuseum v Bonnu a bonnské výstavní síni Bundeskunsthalle. Od roku 1996 působí jako muzejní pedagožka v Museumsdienst Köln.
Věnuje se zejména: vytváření koncepce muzejně-pedagogických programů pro děti, mládež, školky, školy, koncepce komunitních programů a dalšího vzdělávání. Pro 8 městských muzeí města Kolín nad Rýnem se stará o další rozvoj metod v muzejně pedagogické práci, podílí se na koncipování a dalším rozvíjení jazykových programů (mateřské jazyky, cizích jazyků, vícejazyčnost), věnuje se vypracování muzejního curricula pro různé školní předměty a typy škol, vytváření místních sítí pro muzejní pedagogiku a rozvoji modelů spolupráce s partnerskými školami.


Matjaž Duh

Faculty of Education, University of Maribor
Matjaz Duh absolvoval doktorandské studium v oboru výtvarné výchovy (art education) a nyní působí jako asistent profesora výtvarné výchovy a výtvarné didaktiky na Univerzitě v Mariboru. Přednáší na Pedagogické fakultě: na katedře umění a katedře preprimární pedagogiky, vede postgraduální program pro magisterské a doktorandské studium na katedře primární pedagogiky. V rámci programu mobility pedagogických pracovníků (Erasmus) spolupracuje s různými univerzitami (Pädagogische Hochschule ve Vídni, Kunstuniversitaet Linz v Linzu, Pädagogische Hochschule Viktor Frankl v Klagenfurtu v Rakousku; Vysoká škola Artesis Plantijn v Antwerpách, Hogeschool-Universiteit v Bruselu; Nyugat-magyarországi Egyetem, Savaria Szombathely v Maďarsku; Sveučilištu Jurja Dobrile u v Pule v Chorvatsku; Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně a další).
Věnuje se aktivně výzkumu. Již několik let se zabývá výzkumem využití současných médií ve výtvarné výchově, vývojem umělecké tvořivosti a interpretace umělecké tvorby, problematikou trvajícího paradigma uvnitř výtvarné výchovy, vývojem uměleckého projevu a podobnými činnostmi. Je členem asociace InSEA (Asociace výtvarných pedagogů), v jejímž rámci se aktivně účastní kongresů.



Marta Ornelas
University of Barcelona
Marta Ornelas působí jako badatelka ve vzdělávacím centru CEMRI v Lisabonu – vzdělávací centrum pro migraci a mezikulturní vztahy. Je členkou výboru asociace APECV (Asociace pedagogů tvůrčí a vizuální komunikace) a studentkou doktorandského studia v oboru výtvarné výchovy na Univerzitě v Barceloně. V minulosti také působila jako učitelka vizuálního umění na školách K12 a na Fakultě psychologie a vědecké pedagogiky v Lisabonu vystudovala obor pedagogiky výtvarného umění. Je členkou asociace InSEA (Asociace výtvarných pedagogů) a GEM (Skupina pro vzdělávání v muzeu) a spoluzakladatelkou asociace Access Culture (Zpřístupnit kulturu). Přijala pozvání přednášet na mnohých kongresech a konferencích a napsala množství publikovaných článků v oboru výtvarné výchovy, designu a muzeologie.




Důležité termíny
31. 01. 2014 Odeslání závazné přihlášky, včetně anotace příspěvku
23. – 24. 4. 2014 Konání konference
15. 05. 2014 Odevzdání příspěvku (dle šablony)

Pro další informace kontaktujte Mgr. Veroniku Jurečkovou Mališovou veronika.jureckova@upol.cz.
Katedra výtvarné výchovy PdF UP Olomouc
Univerzitní 3-5, Olomouc
Tel: 733 690 741733 690 741, 585 635 443585 635 443

Za pořadatele semináře

doc. PhDr. Hana Myslivečková, CSc. , vedoucí katedry a hlavní řešitelka projektu Vizuální komunikace
Mgr. Petra Šobáňová, Ph.D., vedoucí redaktorka časopisu Kultura, umění a výchova
Mgr. Veronika Jurečková Mališová, členka redakční rady časopisu a koordinátorka projektu







Call
Send SMS
Call from mobile
Add to Skype
You'll need Skype CreditFree via Skype

Aktuality


38th InSEA World Congress Olomouc

Unexpected Territories, Shifting Grounds and Permanence in Art Education July 21—25, 2025 | 38th InSEA World Congress Olomouc, Czech Republic, Europe https://www.inseaconference.com/ The 38th InSEA World Congress will aim to promote international dialogue and exchange of experience and expertise Více ... 
Češi a koloniální svět: Design a vizuální kultura od roku 1848 – Výběrové řízení

Češi a koloniální svět: Design a vizuální kultura od roku 1848 – Výběrové řízení

Výběrové řízení na dvě doktorandské pozice v rámci projektu Češi a koloniální svět: Design a vizuální kultura od roku 1848 Více ... 

Info


INSTALACE PODZIMNÍCH BP a DP: pondělí 11. 8. 2025 od 9.00  24.06.2025

 Více ... 

Instalace JARNÍCH BP a DP: 5. května 2025 od 9:00.  26.04.2025

 Více ... 

Instalace ZIMNÍCH BP a DP: pondělí 6. ledna 2025 od 9:00.  15.12.2024

 Více ... 

INSTALACE PODZIMNÍCH BP a DP: pondělí 12. 8. 2024 od 9.00  12.06.2024

 Více ... 

Instalace JARNÍCH BP a DP: 6. května 2024 od 9:00.  26.04.2024

 Více ... 

Instalace ZIMNÍCH BP a DP: 8. ledna 2024 od 9:00.  04.01.2024

 Více ... 

INSTALACE PODZIMNÍCH BP a DP: pondělí 14. 8. 2023 od 9.00  08.06.2023

 Více ... 

INSTALACE JARNÍCH BP a DP: středa 3. 5. 2023 od 9.00  11.04.2023

 Více ... 

INSTALACE ZIMNÍCH BP a DP proběhne ve středu 11. 1. 2023 od 9.00  09.01.2023

 Více ... 

INSTALACE PODZIMNÍCH BP a DP proběhne v pondělí 15. 8. 2022 od 9.00  28.06.2022

 Více ... 
katedra výtvarné výchovy pdf up
KATEDRA VÝTVARNÉ VÝCHOVY
tel.: +420 585 635 432
e-mail: marta.dankova@upol.cz
Design: © tch 2025 | Web: © OlomouckéWeby.cz 2025
OlomouckéWeby.cz | Tvorba webových stránek, webdesign
O katedře
Pro studenty
Pro uchazeče
Předměty
Publikace
Galerie
Odkazy
Kontakty
Mapa stránek
IGA projekty
Vizuální komunikace
Basement Projekt
Bez názvu. Nedatováno.
International virtual conference 2020
Projekt IGA Umění ve veřejném prostoru
Inovace výtvarně-ped. oborů
VV ve světě souč. umění
Výzkumné projekty KVV
Kultura, Umění a Výchova
katedra výtvarné výchovy pdf up
Univerzita Palackého
Pedagogická fakulta UP
Umělecké centrum UP
Univerzitní knihovna
Portál UP
STAG
Menza