katedra výtvarné výchovy pdf up
CZ | EN
  • KVV
    • O katedře
    • Pro studenty
    • Pro uchazeče
    • Předměty
    • Publikace
    • Galerie
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Mapa stránek
  • Projekty
    • IGA projekty
    • Vizuální komunikace
    • Basement Projekt
    • Bez názvu. Nedatováno.
    • International virtual conference 2020
    • Projekt IGA Umění ve veřejném prostoru
    • Inovace výtvarně-ped. oborů
    • VV ve světě souč. umění
    • Výzkumné projekty KVV
  • Kultura, Umění a Výchova
    Vizuální komunikace
  • Konference AKCE A REAKCE
  • Mezioborové studijní moduly
    • - Nová média a výtvarná výchova na MŠ a ZŠ
    • - Didaktika dějin umění
    • - Mezioborová komunikace hudební a výtvarné výchovy
    • -Nová média v umělecké tvorbě a výchově
    • - Vnímání, tvorba, komunikace
    • - Rozšiřující výtvarná výchova se zaměřením na speciální pedagogiku
    • - Muzejní pedagogika
    • - VV pro 1. stupeň ZŠ, MŠ a Vychovatelství
    • Mediální výchova
  • Semináře a konference
  • Publikace projektu
  • Konference Kultura, umění a výchova
  • Co vám v didaktice a pedagogice neřeknou
  • Řešitelé projektu

Modul: Rozšiřující výtvarná výchova se zaměřením na speciální pedagogiku
ve STAGu má zkratku KVV/Y6***
Garantuje: Mgr. David Medek, david.medek@upol.cz

Modul s názvem Rozšiřující výtvarná výchova se zaměřením na speciální pedagogiku, byl sestaven pro studenty speciální pedagogiky neučitelského směru. Nabízí  možnosti rozšíření  znalostí, dovedností a zkušeností s výtvarnými prostředky na základě vlastního prožitku
a zážitku. Ty pak mohou aplikovat nejen v rámci osobnostního a profesního vývoje, ale také
v odborné praxi s osobami se speciálními potřebami.

Akční tvorba 1. - Doc. Vladimír Havlík

Možnosti tvůrčího vyjádření prostřednictvím výtvarné akce. Historie akčního umění od 60. let do současnosti. Praktické etudy: experimentální kresebný dialog, psychofyzické akce v prostoru, multimediální performance a další.
KVV/Y6AT1

Akční tvorba 2. - Doc. Vladimír Havlik

Možnosti tvůrčího vyjádření prostřednictvím výtvarné akce. Zaměřeno především na nová média. Praktické etudy: experimentální kresebný dialog, psychofyzické akce v prostoru, multimediální performance a další.
KVV/Y6AT2

Výtvarná tvorba jako procesový prožitek - Doc. Petr Jochmann

Výukový blok bude mít charakter workshopu: 1) úvodní seznámení s některými zážitkovými celostními směry a metodami (procesová práce, jádrový šamanismus…), s jejich základními koncepty a terminologií; 2) výtvarná práce ve skupinách (trojice) s důrazem na prožívání pracovního procesu; 3) integrace prožívání (verbální a nonverbální zpracování prožitku); informativní prezentace předchozích pedagogických výsledků.
KVV/Y6VTP

Jiná interpretace - Mgr. Marek Šobáň

Předmět seznámí studenty s možnými způsoby intepretace výtvarného díla, důraz bude kladen především na tzv. expresívní interpretaci, která je v muzejně pedagogické praxi využívána během galerijních animací. Předmětem zájmu se stanou vybraná díla starého, moderního, ale i současného umění ze sbírek Muzea umění Olomouc. Při jejich zprostředkování bude uměleckohistorický výklad doplněn o zážitkové aktivity z oblasti výtvarné výchovy a tvořivé dramatiky.
KVV/Y6JI


Artefiletické modelování - Mgr. Petr Exler Ph.D.
Obsahem zážitkového výcviku je seznámení s artefiletickými pedagogickými přístupy a metodami se zaměřením na výtvarný projev. Během kurzu se využívá tradičních i netradičních výtvarných postupů s imaginací a dramatizací. Pohybujeme se v rovině výrazové hry, mezi expresí, reflexí a rovině reflexního dialogu. Ve výuce budou využívány příklady z reflexivní praxe a rozvíjení kritického myšlení v rovině reflektivního dialogu. Studenti se také seznamují s pojmem arteterapie, k čemu slouží, jakou má podobu, obsah a cíle.

Důraz je kladen na rozvíjení pedagogických kompetencí a schopnost evaluace vlastních edukačních programů se zřetelem na muzejní pedagogiku.
KVV/Y6ADP



Artefiletické a dramické projektování - Mgr. Oldřich Müller, Ph.D.
Cílem workshopu je předání základních teoretických poznatků a praktických zkušeností týkajících se možností využití prostředků dramatického a výtvarného umění k rozvoji osobnostně-sociálních kompetencí jedinců intaktních i z různých příčin znevýhodněných. Dílčí obsahový cíl se zaměřuje na teorii a metodologii přístupů, které uvedené prostředky specificky aplikují – zejména na teorii a metodologii dramiky. Součástí workshopu je sebezkušenostn&i acute; prožitkově laděný výcvik účastníků směřující do dané oblasti. KVV/Y6ADP

 
Kreativita - Mgr. Miluše Hutyrová, Ph.D.
Cílem předmětu je nabídnout pojetí kreativity, které vychází z každodenního života, podněcuje další rozvoj člověka, stimuluje intuici a vhled, imaginaci, pomáhá utvářet sebepojetí, sebevědomí, kultivovat mentální procesy, akceptoval odlišnosti a rozvíjí schopnost analogie a propojování souvislostí.
KVV/Y6KR

 

Práce s příběhy - Mgr. Miluše Hutyrová, Ph.D.
Předmět bude zaměřený na seznámení se základními koncepty narativního přístupu a možností jejich využití v edukačním procesu (problém, nositel problému, jejich externalizace a hledání alternativních příběhů) ve vzájemných předpokladech, vztazích a provázení v kontextu  různorodosti, např. pomalosti a rychlosti.
KVV/Y6PP

Tvůrčí fotografie 1. - Ing. Vladimír Janek
Cílem předmětu je přiblížit fotografii jako zobrazovací prostředek k řešení témat nejen výtvarných, ale i osobnostních, sociálních, komplexně společenských. Studenti se seznámí s vývojem fotografického obrazu od jeho počátků až po současné tendence v tvůrčí fotografii. Budou představeny některé metodické postupy při výuce fotografie žáků 2. a 3. stupně vzdělávání.
KVV/Y6TF1

 

Tvůrčí fotografie 2. - Ing. Vladimír Janek
Předmět navazuje na Fotografii 1 a představí v základních úrovních snímkovou techniku,  výrazové prostředky tvůrčí fotografie a jejich aplikace při praktickém cvičení zaměřeném na ateliérovou fotografii. Cílem je získání základních řemeslných dovednosti při fotografování.
KVV/Y6TF2

 

  

 

Aktuality


38th InSEA World Congress Olomouc

Unexpected Territories, Shifting Grounds and Permanence in Art Education July 21—25, 2025 | 38th InSEA World Congress Olomouc, Czech Republic, Europe https://www.inseaconference.com/ The 38th InSEA World Congress will aim to promote international dialogue and exchange of experience and expertise Více ... 
Češi a koloniální svět: Design a vizuální kultura od roku 1848 – Výběrové řízení

Češi a koloniální svět: Design a vizuální kultura od roku 1848 – Výběrové řízení

Výběrové řízení na dvě doktorandské pozice v rámci projektu Češi a koloniální svět: Design a vizuální kultura od roku 1848 Více ... 

Info


INSTALACE PODZIMNÍCH BP a DP: pondělí 11. 8. 2025 od 9.00  24.06.2025

 Více ... 

Instalace JARNÍCH BP a DP: 5. května 2025 od 9:00.  26.04.2025

 Více ... 

Instalace ZIMNÍCH BP a DP: pondělí 6. ledna 2025 od 9:00.  15.12.2024

 Více ... 

INSTALACE PODZIMNÍCH BP a DP: pondělí 12. 8. 2024 od 9.00  12.06.2024

 Více ... 

Instalace JARNÍCH BP a DP: 6. května 2024 od 9:00.  26.04.2024

 Více ... 

Instalace ZIMNÍCH BP a DP: 8. ledna 2024 od 9:00.  04.01.2024

 Více ... 

INSTALACE PODZIMNÍCH BP a DP: pondělí 14. 8. 2023 od 9.00  08.06.2023

 Více ... 

INSTALACE JARNÍCH BP a DP: středa 3. 5. 2023 od 9.00  11.04.2023

 Více ... 

INSTALACE ZIMNÍCH BP a DP proběhne ve středu 11. 1. 2023 od 9.00  09.01.2023

 Více ... 

INSTALACE PODZIMNÍCH BP a DP proběhne v pondělí 15. 8. 2022 od 9.00  28.06.2022

 Více ... 
katedra výtvarné výchovy pdf up
KATEDRA VÝTVARNÉ VÝCHOVY
tel.: +420 585 635 432
e-mail: marta.dankova@upol.cz
Design: © tch 2025 | Web: © OlomouckéWeby.cz 2025
OlomouckéWeby.cz | Tvorba webových stránek, webdesign
O katedře
Pro studenty
Pro uchazeče
Předměty
Publikace
Galerie
Odkazy
Kontakty
Mapa stránek
IGA projekty
Vizuální komunikace
Basement Projekt
Bez názvu. Nedatováno.
International virtual conference 2020
Projekt IGA Umění ve veřejném prostoru
Inovace výtvarně-ped. oborů
VV ve světě souč. umění
Výzkumné projekty KVV
Kultura, Umění a Výchova
katedra výtvarné výchovy pdf up
Univerzita Palackého
Pedagogická fakulta UP
Umělecké centrum UP
Univerzitní knihovna
Portál UP
STAG
Menza